Аутизъм. Подходи и стратегии за въздействие

- Наличност: 50
- Автор: Мира Цветкова-Арсова
Монографията разглежда същността на аутистичния спектър, неговите характеристики, описва някои скали и оценъчни процедури, чрез които възможно най-рано и най-точно да се извърши поставянето на диагноза. Особено внимание се обръща на различните съществуващи стратегии, подходи и програми и методики на работа, обучение и въздействие при децата и учениците от аутистичния спектър, сред които Dicrete Trial Teaching(DTT), TEACCH, PECS, DIR/Floortime, Pivotal Response Teaching и др. Специална глава разглежда въпроса с моделирането и оформянето на околната среда по подходящ начин и прилагането на разнообразие от техники в класната стая, които да увеличат и насърчат учебните, поведенческите, социалните и комуникативните способности на децата с аутизъм. Описани са особеностите в поведението на различните проблемни поведения, които могат да демонстрират децата и учениците от аутистичния спектър, както и тяхното адекватно и подходящо адресиране.