Приобщавща интелигентност при педагогическите специалисти

- Наличност: 99
- Автор: Александър Кръстев
Приобщаващата
интелигентност е необходимо умение, което трябва да развием в себе си в един
нов свят, който реабилитира различието и другостта. Това е и условие за изграждането
на приобщаваща образователна система, в която има място за всички деца и ученици, за техните родители, за широката
общност и най-вече за педагогическите специалисти като двигател на този процес. Гъвкавите умения, зачитане на чуждо-
то мнение, създаването на условия всеки да изрази себе си са широкият път към
приобщаване.Развитието носи ползи, но и страх от новото. Съзнаваните и
несъзнавани съпротиви сред педагогическите специалисти са ключът към онази
промяна, от която всички имаме нужда. Развиването на приобщаваща интелигентност ще ни помогне да осъзнаем и да използваме своите силни страни в работата с децата. Защото промяната винаги започва в света на идеите, от мисълта към дeлото,
от потребността към реализацията.
За автора:
Александър Кръстев е университетски
преподавател и доктор по педеагогическа и възрастова психология. Действащ
психолог в регионален екип за подкрепа на личностното развитие. Обучител по
ранно детско развитие и професионално прегаряне при помагащите специалисти.
Водещ на работилници за родители и обучител по програма „Заедно от детската
градина“ на УНИЦЕФ. Има редица изследвания и публикации свързани с
педагогическата психология.